ایمپلنت دندان ترمییم گرافت استخوان و پیونداستخوان در فک


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ دندانپزشکی ما خوش امدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های دندان پزشکی و آدرس dentalnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 120
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 32
:: بازدید ماه : 94
:: بازدید سال : 906
:: بازدید کلی : 3979

RSS

Powered By
loxblog.Com

مختصری از تحولات دندانپزشکی روز در ایران و جهان

ایمپلنت دندان ترمییم گرافت استخوان و پیونداستخوان در فک
چهار شنبه 5 تير 1398 ساعت 20:34 | بازدید : 110 | نوشته ‌شده به دست adrina | ( نظرات )

علت از دست دادن استخوان دندان چیست؟

هنگامی که دندان را بر اثر بیماری های لثه، حفره ها، آسیب ها و یا هر دلیل دیگر از دست می رود، استخوان در ناحیه خالی دندان از بین رفته. و سلولهای استخوانی بدن شما طی فرآیندی شناخته شده به عنوان جذب کننده فعال می شوند، که منجر به از دست دادن استخوان در جای خالی دندان می شود. و از دست دادن استخوان برای ایمپلنت دندان مشکل ساز است، زیرا ممکن است جای کاشت کافی برای تنظیم ایمپلنت وجود نداشته باشد.

با ایمپلنت دندان، بدن شما درک می کند که ریشه دندان در حال حاضر وجود دارد و فرآیند جذب را متوقف می کند که منجر به از دست رفتن استخوان می شود. از این به بعد می توانید دریابید که انجام ایمپلنت های دندانی در همان زمانیکه دندان از دست رفته است، برای جلوگیری از دست دادن استخوان و بهبود روند ایمپلنت، بسیار مهم است.

بررسی گزینه های خود را برای ایمپلنت دندان با از دست دادن استخوان

پس چه کاری می توانید انجام دهید؟ اگر شکستگی استخوان دارید و  راه های ایمپلنت دندان را می خواهید، راه حل های ممکن چیست؟ همانطور که قبلا ذکر شد، قبل از دریافت ایمپلنت دندان، گرافت استخوان معمولا انجام می شود در مواردی که بیماران برای ایمپلنت به اندازه کافی استخوان ندارند. به عبارتی با اضافه کردن یا پیوند استخوان در ناحیه فک می توان به کمبود استخوان کمک کرد. با توجه به عواملی، از جمله مقدار استخوان از دست رفته، و ایده آل ذهن شما، یکی از چهار نوع مختلف پیوند استخوان را برای کمک به روند ایمپلنت دندان استفاده می شود.

انواع گرافت استخوان ایمپلنت دندانی

پنج جایی که جراح می تواند استخوان استخوان را دریافت کند عبارتند از:

  1. بیمار
  2. شخص دیگری
  3. یک حیوان
  4. مواد مصنوعی
  5. مرده

 

1.      پیوند استخوان با استفاده از استخوان خود بیمار

اولین گزینه ای که برای شما در نظر گرفته می شود، استفاده از استخوان بدن خود شما می باشد که گلویت اتوگژن استخوان یا اتوگرافت نامیده می شود.  ما اعتقاد داریم که autographts بهترین منبع استخوان برای پیوند استخوان است، زیرا استفاده از بافت زنده بدن خود ما با سلول های سالم است. این سلول ها تبدیل به سلول های تشکیل دهنده استخوان می شوند که به بهبود زخم کمک می کند. به طور معمول، از استخوان چانه به نام راموس یا از قسمت پشتی فک برای گرافت های اتوژنیک استخوان استفاده می شود. و پیوند استخوان را انجام می دهد.

یکی از اهداف مهم این گزینه این است که جراحی اوروگرافی نیاز به جراحی مهاجم دارد. می تواند یک روش پیچیده باشد. برای پیوند استخوانی که نیازی به جراحی حذف استخوان از قسمت های دیگر نداشته باشد، گزینه دیگری نیز ارائه می شود.

2.     پیوند استخوان با استفاده از استخوان اهدا شده

با استفاده از پیوند استخوان انسان که قبلاً اهدا شده از منبع دیگری غیر از خودتان است، یکی دیگر از گزینه های در دسترس شما است اگر شما استخوان کافی ندارید. استخوان آلوگرافت به روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. دندانپزشکان ما از آلوگرافت استخوانی استفاده می کنند که منجمد شده است، که این مواد خواص سلولی خود را حفظ کرده و در عین حال از انتقال بیماری ها خودداری می کند. تفاوت های کلیدی بین این دو این است که یک قطعه جراحی زیادی ندارد و بنابراین زمان بازیابی می تواند سریعتر باشد.

اگر شما ایده استفاده از استخوان انسان که اهدا شده  و منجمد شده است را تایید نمی کنید، گزینه های دیگری وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید.

3.    پیوند استخوان با استفاده از استخوان حیوانات

استفاده از استخوان از منابع غیر انسانی امکان پذیر است. که (Xenografts) نامیده می شوند و معمولاً از استخوان، گاو استفاده می شود تا شکاف ایجاد شده از دست دادن استخوان را پر کنند. Xenografts دارای مزایا و معایب متعددی بر گزینه های گرافت استخوان دندان های انسانی مانند autografts و     allografts  است. از آنجا که  این استخوان از گونه استخوان انسان متفاوت است، Xenografts  نیاز به زمان بیشتری برای بهبودی دارد.

یکی دیگر از گرافت های استخوان دندانی فراتر ازautografts،allografts  و xenografts وجود دارد که ممکن است استخوان کافی برای ایمپلنت های دندانی را فراهم کند و این مسیر مصنوعی را طی می کند.

4.    پیوند استخوان با استفاده از استخوان مصنوعی

پیشرفت های تکنولوژی در حال تغییر است. بیماران می توانند ایمپلنت های دندانی استخوان را از مواد مصنوعی توسعه یافته که با استفاده از ماتریس های تکثیر شده استخوان انسان ساخته شده دریافت کنند. این مواد را به عنوان دیگر پیوند استخوان انجام می دهند.

اغلب، استفاده از استخوان مصنوعی در مقایسه با دیگر انواع پیوند استخوان ایده آل نیست. این به این دلیل است که استخوان مصنوعی انسان ساخته شده است، و تحریک ژنتیکی autografts  و allografts و باعث تشکیل و بازسازی استخوان می شود. پیوند استخوان مصنوعی مشابه با xenografts سازه های ضعیف تر نسبت به سایر انواع طبیعی آن دارد. با این حال، با پیوند استخوانی مصنوعی، خطر انتقال بیماری از منابع استخوانی طبیعی وجود ندارد.

5.    گزینه های دیگر پیوند استخوان دندان

انواع معمولی پیوند استخوان دندان که ما در بالا ذکر کردیم برای همه امکان پذیر نیست. با این حال، گزینه های دیگر برای بیماران به دنبالایمپلنت های دندانی در دسترس هستند. آسانسور سینوسی، یا سینوس افزایشی، یکی از این گزینه ها است.

روش آسانسور سینوسی شامل افزایش ارتفاع فک بالا، به طوری که فضای کافی برای پیوند استخوان در مناطق حاوی مولر و پرمولر قرار می دهد. همانند  autografts، استخوان هایی که برای این فرآیند مورد استفاده قرار می گیرند می توانند از منابع اتوژن، آلوژنیک یا زنوگرام استفاده شوند.

اگرچه ایمپلنت های دندانی با استفاده از پیوند استخوان، سینوس ها و سایر روش ها برای دهه ها عادی شده اند، ما مطمئن هستیم که پیشرفت های جدید بر روی نحوه انجام این فرایندها تأثیر می گذارند. با استفاده از فن آوری های جدید ایمپلنت در حال توسعه در صنعت دندانپزشکی، زمانی عالی برای بیماران است.

6.     چگونه می توانم بدانم که استخوان کافی برای ایمپلنت دندان دارم؟

اگر فقط یک نگاه به استخوان کافی برای ایمپلنت دندان داشته باشید. اشعه ایکس می تواند شدت استخوان از دست داده را پس از کشیدن دندان شما در صورت ضرورت پیوند استخوان نشان دهد. علاوه بر این، یک مشاوره شخصی می تواند گزینه های در دسترس شما را برای تعیین اینکه گرافت استخوانی برای نیازهای شما مناسب است را بررسی کند

 

معرفی یکی از بهترین متخصص ایمپلنت تهران

کلینیک دندانپزشکی دکتر شهریار الیاهو با بیش از 15 سال فعالیت تخصصی در زمینه کاشت ایمپلنت دندان  واقع دراطراف میدان ونک با در اختیار داشتن کادر مجرب شامل متخصصین مختلف این زمینه ، خصوصا متخصص بیهوشی برای بیماران که از دندانپزشکی ترس دارند ، جراح و متخصص پریودنتال، متخصص ساخت پروتز های دندانی و همچنین سایر متخصصین زیبایی برای لمینت دندان  در کادر خود، به عنوان معتبرترین دندانپزشکی تهران شناخته می شود که با ارائه هزینه های مناسب و ایمپلنت ارزان روزانه تعداد بسیار زیادی از بیماران برای انجام کاشت ایمپلنت مراجعه می کنند 




:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان اقساطی , ایمپلنت دندان شرق تهران , ایمپلنت دندان نارمک , کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان , بهترین مرکز ایمپلنت شرق تهران , ایمپلنت دندان ارزان , ایمپلنت دندان به روش دیجیتال , ایمپلنت دندان به روش جدید , ایمپلنت دندان خوب , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: